Contactgegevens
Simône Kasche - Ronald Vossebelt
Finca el Zorro Holandés 10250 Garciaz (Cáceres)
+31 6 2128 6225
(alleen Whatsappen of bellen via Whatsapp)
Vogelfotografiehutten
In de omgeving (en dat is vaak een uurtje rijden) zijn verschillende hutten om de meest bijzondere en moeilijk te benaderen vogels te fotograferen zoals een Grote Trap, Steenarend, Havikarend, Dwergarend. Ook voor de wat kleinere soorten zoals IJsvogel, Waterspreeuw en Klapekster zijn er hutten die verhuurd worden. En op wat grotere afstand ook de Grijze Wouw en Slechtvalk. Let wel, veel hutten zijn erg gewild en daarom is ruim vooraf reserveren noodzakelijk. Ronald informeert graag voor je bij de aanbieders of een gewenste hut nog beschikbaar is.
Op onze finca is vanaf de zomer 2026 een hut beschikbaar voor onze gasten om vogeltjes te fotograferen. Dat werkt pas goed als het droog is. We hebben een kleine drinkvijver gemaakt waar allerlei kleine soorten vogels komen drinken en badderen zoals Kleine Zwartkop, Baardgrasmus, Cirlgors, Europese Kanarie, Bergfluiters, Blauwe Eksters ... te veel om op te noemen. Er zitten veel Wielewalen op de finca en soms zelfs een Draaihals maar die zijn voorbehouden voor de echte gelukkigen onder de fotografen.
Onze finca bestaat voornamelijk uit glooiend terrein met hoofdzakelijk Pyrenese eik, witte en gele brem, zonneroos, meidoorn en ongelooflijk veel soorten bloemen en vogels.
Op de finca zijn 6 charca’s (natuurlijke waterpoelen) waarvan er 2 ook in de droge zomers water bevatten. Daardoor zijn er het hele jaar dieren op de finca zoals vos, das, edelhert, wild zwijn, ree en we hebben zelfs af en toe een Genetkat op de finca.
Omdat er nagenoeg geen lichtvervuiling is, kun je bij heldere nacht genieten van een schitterende sterrenhemel!
Ook is er een roofvogelhut op het terrein welke voorlopig alleen nog maar beschikbaar is voor de gasten.
Wij zijn afgelopen week (Juni 2026), even bij Ronald en Simone een dag te gast geweest, wat een mooie Finca en wat een stilte en rust (niet wat betreft vogelgeluiden hoor). We hebben even plaatsgenomen in het schuilhutje bij de Hop en bij de waterbak.
Het was een erg warme dag, maar toch wat leuke foto's kunnen maken.